Structural and semantic organization of advertising text.

Authors

  • V. Oleksenko Херсонський державний університет

Keywords:

advertising text, simple sentence, mass communication, syntactic structure, parceling, segmentation, composite sentence

Abstract

The article deals with the analysis of structural and semantic organization of simple sentences in the ad text. The study states that the ad text is the basic unit of advertising communication; sets differential signs of advertising communication and defines syntactic features of the ad texts; establishes pragmalinguistic features of Ukrainian ad texts. The phenomena of parceling and segmentation are described, their functional load in advertising is determined.

Author Biography

V. Oleksenko, Херсонський державний університет

доктор філологічних наук, професор, декан факультету філології та журналістики

References

Арешенкова 2011: Арешенкова О. Ю. Мовностилістичні засоби увиразнення текстів медійної реклами / О. Ю. Арешенкова // Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: Зб. наук. праць (за заг. ред. Ж.В.Колоїз). – Вип. 6. – 2011. – С. 9‒13.

Біятенко 1962: Біятенко Л. О. Стилістичне використання номінативних речень / О. Л. Біятенко // Українська мова в школі. – 1962. – № 6. – С. 11‒13.

Виноградова 2005: Виноградова О. В. Функціонування конструкцій експресивного синтаксису в рекламних текстах / О. В. Виноградова // Лінгвістичні студії : Зб. наук. праць. – Вип. 14. – Донецьк : ДонНУ, 2005. – С. 126‒130.

Гузенко 2011: Гузенко С. В. Інтенсифікація виразності синтаксичних конструкцій в українських і російських рекламних текстах / С. В. Гузенко // Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: Зб. наук. праць (за заг. ред. Ж.В. Колоїз). – Вип. 6. – 2011. – С. 139‒145.

Дудик 2005: Дудик П. С. Стилістика української мови : навч. посіб. для студентів вищих навч. закл. / П. С. Дудик. – К. : Видавн. центр «Академія», 2005. – 368 с.

Жайворонок 2000: Жайворонюк В. В. Парцеляція / В. В. Жайворонюк // Українська мова : Енциклопедія [редкол. В. М. Русанівський (співголова), О.О.Тараненко (співголова), М. Г. Зяблюк та ін.]. – К. : Вид.-во «Українська енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 2000. – 824 с.

Завальнюк 2009: Завальнюк І. Я. Синтаксичні одиниці в мові української преси початку ХХІ століття : функціональний і прагмалінгвістичний аспекти : монографія / І. Я. Завальнюк. – Вінниця : Нова книга, 2009. – 400 с.

Загнітко 1996: Загнітко А. П. Український синтаксис : науково-теоретичний і навчально-практичний комплекс : навч. посібник / Інститут змісту і методів навчання ; Донецький держ. ун-т. – К. : ІЗМН, 1996. – Ч. 1. – 202 с.

Кадомцева 1972: Кадомцева Л. О. Синтаксична модальність речення / Л. О. Кадомцева // Сучасна українська літературна мова : Синтаксис / [За заг. ред. акад. І. К. Білодіда]. – К. : Наукова думка, 1972. – С. 119- 137.

Ковалевська 2008: Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування : монографія / Т. Ю. Ковалевська. – Одеса: Астропринт, 2008. – 324 с.

Кондратенко 2012: Кондратенко Н. В. Синтаксис українського модерністського і постмодерністського художнього дискурсу : монографія / Н. В. Кондратенко / За ред. К. Г. Городенської. – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2012. – 328 с.

Коцюбовська 2002: Коцюбовська Г. А. Приєднувальні конструкції : функціонально-текстовий аспект : автореф. дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / Г. А. Коцюбовська. – Донецьк, 2002. – 16 с.

Мороз 1997: Мороз В. Я. Називний уявлення як функціональна і граматична категорія в сучасній українській літературній мові : автореф. дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / В. Я. Мороз. – Дніпропетровськ, 1997. – 23 с.

Коваль 1983: Особливості мови і стилю засобів масової інформації : навч. посіб. для студ. фак. журн. ун-тів / А. П. Коваль та ін. – К. : Вища шк., 1983. – 151 с.

Скоробагатова 1995: Скоробагатова Е. А. Анализ межуровневой переходности на материале полипредикативных высказываний с парцелляцией / Е. А. Скоробагатова // Филологический анализ. – Выпуск 7. – К. ; Дн-ск, 1995.

Тюфкій 2012: Тюфкій Є. С. Синтаксис української реклами : структурна та семантична типологія : автореф. дис. … канд. філол. наук: 10.02.01 «Українська мова» / Є. С. Тюфкій. – Дніпропетровськ, 2012. – 20 с.

Чабаненко 2002: Чабаненко В. А. Стилістика експресивних засобів української мови / В. А. Чабаненко : Запорізький державний університет. – Запоріжжя, 2002. – 351 с.

Шабат-Савка 2014: Шабат-Савка С. Т. Категорія комунікативної інтенції в українській мові: [монографія] / С. Т. Шабат-Савка. – Чернівці : «Букрек», 2014. – 412 с.

Issue

Section

SECTION V. Problems of Text Linguistics, Discourse Studies, Discourse Analysis